T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Kocaeli İl Sağlık Müdürlüğü

T.C. Sağlık Bakanlığı
Kocaeli İl Sağlık Müdürlüğü

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Online Başvuru Nedir ?

Güncelleme Tarihi: 25/01/2019

ONLİNE BAŞVURU VE ÖDEME SİSTEMİ

İl Sağlık Müdürlüğümüz tarafından sunulan ücrete tabi hizmetlerden faydalanan kişi ve kurumların ödemelerini kredi kartı ile online olarak yapabildikleri, katılmak istedikleri kurs veya eğitimlerin tarihlerini seçebildikleri modern bir müracaat ve ödeme sistemidir.

Online ödeme ve başvuru sistemi ile kişi veya kurumlar, sistem üzerinden ödemelerini yapabilmekte, katılacakları kurs/eğitimlerin tarihlerini seçebilmekte, isterse toplu ödeme yapabilmektedir. Yapılan ödemeler ve seçilen tarihler İl Sağlık Müdürlüğündeki ilgili birimler tarafından otomatik olarak görülmekte, muhasebe kayıtlarına işlenmekte, yapılan ödeme ve seçilen eğitim tarihleri kişilerin cep telefonlarına SMS olarak iletilmekte, böylece kişilerin kurs/eğitim anına kadar müdürlüğe gelmesine gerek kalmamaktadır.

Sistemden faydalanılabilmesi için bireysel kullanıcıların online kayıt olması ve müdürlük tarafından online olarak onaylanması yeterli olmaktadır. Kurumsal kullanıcıların ise online kayıt olması, gerekli evrakların sisteme online yüklenmesi ve gerekli belgelerin asılları ile beraber yetkili kişinin bir sefere mahsus İl Sağlık Müdürlüğünün ilgili birimine bizzat başvurması ve akabinde müdürlük tarafından kayıt işleminin onayı gerekmektedir. Kurumsal kullanıcılar, daha sonraki işlemlerini tamamen online ortamda yapabilmektedir.

SÜDGE (Sürücü Davranışları Geliştirme Eğitimi) işlemleri için ise online ödeme yapılabilmekte, ancak eğitim planı ve başvuru için şahısların belgelerin asılları ile birlikte bizzat başvurmaları gerekmektedir.

Ayrıca, kendisine sehven fazla ödeme yapılmış olan sağlık personelimiz geri ödemelerini Online Ödeme Sistemini kullanarak kredi kartı ile yapabilmektedir.

Online ödeme ve başvuru sistemi vatandaşlarımıza kolaylık olması, işgücü ve zaman kaybının önlenmesi ve kayıtların doğru ve hızlı tutulabilmesi için geliştirilmiş bir sistem olup kesinlikle zorunlu değildir. İsteyen kişi veya kurumlar eskiden olduğu gibi bizzat İl Sağlık Müdürlüğüne gelip tüm işlemlerini manuel olarak yapabilmektedir.